undefinedundefined

wtorek, 6 września 2016

SPLIT - Trening dzielony, cz. II (opis+plany treningowe).


Trening dzielony jest treningiem, dzięki któremu jesteśmy w stanie znacząco poprawić swoje słabe partie mięśniowe. Praktykowany jest przez sporą rzeszę bywalców siłowni, również przez tych, którzy swoją przygodę z kulturystyką dopiero zaczynają. Często nie wiedzą oni, jakim planem zacząć ćwiczyć. Odpowiedź na to pytanie znajdziecie poniżej :)


3-dniowy SPLIT
  • Poniedziałek - Klatka piersiowa + Biceps + Łydki 
 -Klatka Piersiowa
1. Wyciskanie sztangi na ławce płaskiej 4 serie RAMPA 10/8/6/4 powtórzeń, z progresją ciężaru
2. Wyciskanie hantli na skosie dodatnim 3 serie x 10 powtórzeń

sobota, 3 września 2016

SPLIT - Trening dzielony, cz. I (charakterystyka).



Trening dzielony jest systemem treningowym, który możemy zauważyć u większości bywalców siłowni. Często nawet poszczególne dni są wyznaczone na poszczególne partie, np. poniedziałek jest dniem klaty, a środa dniem pleców. Jednak, żeby ułożyć dobry plan tego typu, trzeba zgłębić wiedzę na jego temat.



     Na początek zdefiniujmy czym jest trening dzielony. Klasyczny split to trening, w którym
wykonujemy danego dnia jedną większą partię mięśniową i łączymy ją z mniejszymi. Tym systemem treningowym najczęściej trenujemy każdy mięsień raz w tygodniu, generując ogromną objętość w

czwartek, 1 września 2016

3 PROSTE metody na UTRATĘ TŁUSZCZU!

Droga po wymarzoną sylwetkę często jest bardzo długa i uciążliwa. Staramy się z całych sił o efekty, lecz często bezskutecznie, dodatkowo zostając niewolnikami efektu jojo. Recepty na sukces poszukujemy niczym świętego Graala, spodziewając się trudnych do
zrozumienia wskazówek, jednakże jest to znacznie prostsze, niż może się nam to wydawać.



1. Spożywaj mniej, niż potrzebujesz.


     Aby skutecznie chudnąć, jedną z metod jest wprowadzenie własnego organizmu w stan deficytu  
kalorycznego. Jednym słowem należy jeść mniej, aniżeli twoje ciało tego wymaga. Pozwoli mu to na

niedziela, 28 sierpnia 2016

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Jednym z podstawowych czynników, który przeobraża nasze sylwetkowe marzenia w rzeczywistość jest dieta. Stanowi ona  "70% sukcesu". W dzisiejszych czasach wiedza, jaką posiadamy, pozwala nam manipulować składem naszego ciała w dowolny sposób. Kluczową rolę odgrywa tutaj nasze zapotrzebowanie kaloryczne, lecz jak poprawnie je obliczyć?


Co to zapotrzebowanie kaloryczne?

     Zapotrzebowanie kaloryczne to ilość pokarmu, z jakiej uzyskamy określoną ilość kalorii, czyli energii, która potrzebna jest nam do podtrzymania wszystkich funkcji życiowych.

czwartek, 25 sierpnia 2016

Progresja w treningu siłowym i metody progresji..


Nieodłącznym elementem treningu jest postęp - chcemy szybciej biegać, być silniejsi, bardziej wytrzymali czy po prostu chcemy lepiej wyglądać. Poza tym nikt nie chcę stać przez długi czas w miejscu, ponieważ to progres jest czymś, co daje nam motywację do działania.




      Na początek musimy odpowiedzieć sobie na pytanie: Czym jest progres w treningu siłowym? Progresja w treningu oporowym to zwiększanie objętości treningowej, aby

wtorek, 23 sierpnia 2016

FBW(Full Body Workout) - Trening całego ciała, cz. II (opis+plany treningowe).

FBW,czyli Trening Całego Ciała to system treningowy generujący ogtomną objętość treningową. Owszem, jest on bardzo wymagający, składa się ze złożonych i ciężkich ćwiczeń, lecz w kilkumiesięcznej perspektywie czasu daje dużo lepsze rezultaty od klasycznego splita. Lecz jak stworzyć plan treningowy, który da nam wymarzone rezultaty i nie będzie przeciążał układu nerwowego?
Poniżej przedstawiam przykładowe plany :)



* 3-dniowy plan FBW *
  • Poniedziałek
1. Podciąganie na drążku 4 serie x 6 powtórzeń
2. Wyciskanie hantli na skosie dodatnim 4 serie x 8 powtórzeń
3. Przysiad ze sztangą 4 serie x 6 powtórzeń

niedziela, 21 sierpnia 2016

FBW(Full Body Workout) - Trening całego ciała, cz. I (charakterystyka).

Trenując na siłowni należy ułożyć plan treningowy. Dla każdego z nas będzie on inny, dostosowany do naszych indywidualnych potrzeb. Do wyboru mamy trening dzielony, czyli split oraz trening całego ciała, czyli fbw. Zdecydowana większość bywalców siłowni wybiera dzielony system treningowy. Lecz czy jest to na tyle skuteczne, na ile się wydaje?



     Na początku postarajmy się zdefiniować, co oznacza "trening całego ciała". FBW, czyli Full Body Workout to system treningowy, gdzie bazujemy na ciężkich ćwiczeniach złożonych. Izolacje

sobota, 20 sierpnia 2016

IIFYM, czyli elastyczna dieta - rewolucja czy kit?


IIFYM(if it fits your macros) jest sposobem, czy też metodą odżywiania, która zrewolucjonizowała świat dietetyki i fitness. Dała ona całkowicie inne spojrzenie na tematykę związaną ze zdrowym stylem życia oraz utratą wagi i tkanki tłuszczowej. Możesz jeść co chcesz i przybliżać się do swojej upragnionej sylwetki nikłym kosztem. Brzmi jak idealny plan, lecz jak jest naprawdę?

         IIFYM, inaczej zwane 'elastycznym żywieniem' czy też 'jedz co chcesz, wyglądaj jak chcesz' nie zakłada żadnych ograniczeń żywieniowych - innymi słowy można jeść wszystko, czego dusza

środa, 17 sierpnia 2016

Walczysz z OPORNYM TŁUSZCZEM? Spróbuj TEJ metody!

W świecie fitness i sportu coraz częściej na światło dzienne wychodzą ciekawe badania, programy treningowe i systemy żywieniowe. Lecz w gąszczu informacji, zwykły człowiek może się łatwo pogubić. Na początek postaraj odpowiedzieć się na pytania:



  • Czy ćwiczysz ciężko, lecz nie możesz zgubić tłuszczu?
  • Czy spędzasz na siłowni godziny, a efektów nie widać?