undefinedundefined

niedziela, 28 sierpnia 2016

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Jednym z podstawowych czynników, który przeobraża nasze sylwetkowe marzenia w rzeczywistość jest dieta. Stanowi ona  "70% sukcesu". W dzisiejszych czasach wiedza, jaką posiadamy, pozwala nam manipulować składem naszego ciała w dowolny sposób. Kluczową rolę odgrywa tutaj nasze zapotrzebowanie kaloryczne, lecz jak poprawnie je obliczyć?


Co to zapotrzebowanie kaloryczne?

     Zapotrzebowanie kaloryczne to ilość pokarmu, z jakiej uzyskamy określoną ilość kalorii, czyli energii, która potrzebna jest nam do podtrzymania wszystkich funkcji życiowych.

czwartek, 25 sierpnia 2016

Progresja w treningu siłowym i metody progresji..


Nieodłącznym elementem treningu jest postęp - chcemy szybciej biegać, być silniejsi, bardziej wytrzymali czy po prostu chcemy lepiej wyglądać. Poza tym nikt nie chcę stać przez długi czas w miejscu, ponieważ to progres jest czymś, co daje nam motywację do działania.




      Na początek musimy odpowiedzieć sobie na pytanie: Czym jest progres w treningu siłowym? Progresja w treningu oporowym to zwiększanie objętości treningowej, aby

wtorek, 23 sierpnia 2016

FBW(Full Body Workout) - Trening całego ciała, cz. II (opis+plany treningowe).

FBW,czyli Trening Całego Ciała to system treningowy generujący ogtomną objętość treningową. Owszem, jest on bardzo wymagający, składa się ze złożonych i ciężkich ćwiczeń, lecz w kilkumiesięcznej perspektywie czasu daje dużo lepsze rezultaty od klasycznego splita. Lecz jak stworzyć plan treningowy, który da nam wymarzone rezultaty i nie będzie przeciążał układu nerwowego?
Poniżej przedstawiam przykładowe plany :)



* 3-dniowy plan FBW *
  • Poniedziałek
1. Podciąganie na drążku 4 serie x 6 powtórzeń
2. Wyciskanie hantli na skosie dodatnim 4 serie x 8 powtórzeń
3. Przysiad ze sztangą 4 serie x 6 powtórzeń

niedziela, 21 sierpnia 2016

FBW(Full Body Workout) - Trening całego ciała, cz. I (charakterystyka).

Trenując na siłowni należy ułożyć plan treningowy. Dla każdego z nas będzie on inny, dostosowany do naszych indywidualnych potrzeb. Do wyboru mamy trening dzielony, czyli split oraz trening całego ciała, czyli fbw. Zdecydowana większość bywalców siłowni wybiera dzielony system treningowy. Lecz czy jest to na tyle skuteczne, na ile się wydaje?



     Na początku postarajmy się zdefiniować, co oznacza "trening całego ciała". FBW, czyli Full Body Workout to system treningowy, gdzie bazujemy na ciężkich ćwiczeniach złożonych. Izolacje

sobota, 20 sierpnia 2016

IIFYM, czyli elastyczna dieta - rewolucja czy kit?


IIFYM(if it fits your macros) jest sposobem, czy też metodą odżywiania, która zrewolucjonizowała świat dietetyki i fitness. Dała ona całkowicie inne spojrzenie na tematykę związaną ze zdrowym stylem życia oraz utratą wagi i tkanki tłuszczowej. Możesz jeść co chcesz i przybliżać się do swojej upragnionej sylwetki nikłym kosztem. Brzmi jak idealny plan, lecz jak jest naprawdę?

         IIFYM, inaczej zwane 'elastycznym żywieniem' czy też 'jedz co chcesz, wyglądaj jak chcesz' nie zakłada żadnych ograniczeń żywieniowych - innymi słowy można jeść wszystko, czego dusza

środa, 17 sierpnia 2016

Walczysz z OPORNYM TŁUSZCZEM? Spróbuj TEJ metody!

W świecie fitness i sportu coraz częściej na światło dzienne wychodzą ciekawe badania, programy treningowe i systemy żywieniowe. Lecz w gąszczu informacji, zwykły człowiek może się łatwo pogubić. Na początek postaraj odpowiedzieć się na pytania:



  • Czy ćwiczysz ciężko, lecz nie możesz zgubić tłuszczu?
  • Czy spędzasz na siłowni godziny, a efektów nie widać?